TAK ZACZĘŁA SIE MOJA WIELKA PODRÓŻ W ŚWIAT MARKETINGU
1992
Kończę studia na Wydziale Handlu Zagranicznego w SGH w Warszawie
Zaczynam pracę w międzynarodowej firmie BENCKISER (dzisiaj Reckitt Benckiser) na stanowisku Assistant Brand Manager w kategorii proszków do prania
Pierwszy rok, uczę się marketingu, opracowuję analizy marketingowe i robię ich prezentacje.
Później odpowiadam za pierwsze marki: proszek Wir oraz Perła. Pod koniec zarządzam marką Bryza
1995
Przyjmuję ofertę pracy od lidera rynku kawy - Tchibo Warszawa, na stanowisku Senior Brand Managera
Poznaję marketing od strony centrali korporacyjnej - uczestniczę w licznych spotkaniach w centrali w Hamburgu
1997
Otrzymuję promocję, zostaję szefem działu marketingu odpowiedzialnego za rynki Polski oraz krajów bałtyckich: Litwy, Łotwy, Estonii
Wprowadzam markę Tchibo na rynki krajów bałtyckich
Uczestniczę w projekcie opracowania strategii wejścia na polski rynek sklepów Tchibo
1998
Przyjmuję ofertę pracy w Leaf Poland na stanowisku Dyrektora Marketingu CEE oraz Eksportu
Wprowadzam na rynek 3 nowe marki: sezamki AHA, Chałwę Królewską i cukierki HOPS.
1999
Przejmuję zarządzanie marką pastylek odświeżających Mynthon w regionie CEE
24 marca 1999 podczas powrotu z podróży służbowej do Belgradu udaje mi się złapać ostatni samolot do Wiednia - z samolotu dostrzegam bombowce NATO, które właśnie rozpoczęły 78 dni bombardowań Jugosławii.
2000
Prowadzę pierwsze szkolenie dla działu marketingu grupy tytoniowej Altadis "Fundamentals of Brand Management"
2001
Od CEO Carlsberg Polska dostaję propozycję zostania couchem dyrektora marketingu z Danii
2002
Otrzymuję propozycje objęcia stanowiska Dyrektora Marketingu Grupy
Integruję działy marketingu czterech browarów, które weszły w skład grupy: Okocim, Kasztelan, Piast i Bosman.
Opracowuję nową strategię portfela marek.
Realizujemy projekt segmentacji konsumentów w oparciu o "need states", re-launch'ujemy marki Carlsberg oraz Okocim.
2003
Otrzymuję propozycje wejścia do zarządu firmy Carlsberg Polska, zostaję Wice Prezesem ds. Marketingu
Wprowadzam na rynek nową markę Harnaś, która zastąpiła Okocim niebieski oraz re-launch'uję markę Karmi z nową wizją i marketing-mix.
JESTEŚMY NAJSZYBCIEJ ROSNĄCYM
PRODUCENTEM PIWA W POLSCE!
2005
Odchodzę z Carlsberg Polska,
zostaję niezależnym konsultantem.
Zakładam jednocześnie Akademię Marki i startuję z autorskim programem szkoleniowym dla pracowników działów marketingu
W magazynie Media i Marketing Polska otrzymuję swoją kolumnę, w której piszę o praktycznym marketingu.
W rezultacie realizowanych szkoleń dostaję zaproszenia do realizacji marketingowych projektów strategicznych jako konsultant.
2006
Pracuję nad strategią marki TP, nowymi lodami Nestlé. Rozpoczynam 4-letnią współpracę z Panasonic Polska
Zaczynam wykładać marketing na studiach International Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.
2007
Jako pierwszy polski wykładowca w historii programu, otrzymuję wyróżnienie przyznawane przez studentów programu Executive MBA: “The Highest Ranked Professor”.
Program realizowany był w jęz. angielskim we współpracy z London Business School, HEC School of Management in Paris and Norwegian School of Economics and Business Administration.
2008
Pracuję nad strategią marki Soraya
Opracowuję strategię rozwoju telewizji internetowej TVP
2009
Panasonic Polska akceptuje mój pomysł na promocję nowych aparatów Lumix z wartością dodaną: filmem - szkołą fotografii i zamawia u mnie 40 tyś. płyt DVD.
Staję się producentem filmowym i produkuję w Anglii jednogodzinny film z legendą fotografii krajobrazowej Charlie Waite.
2010
Realizuję projekt opracowania strategii komercjalizacji nowego stadionu we Wrocławiu budowanego na EURO 2012
Źródło: www.wroclaw.pl
Promocja z filmami na DVD staje się dużym sukcesem sprzedażowym.
Lecę do Tokio na zaproszenie centrali Panasonic.
Publikacja w Harvard Business Review Polska mojego artykułu “Marketing XXI wieku: Od konsumenta do społeczności”
2011
Dla EBOiR w Londynie, opracowuję strategię marketingową dla programu finansowania zrównoważonej energii skierowanego do małych i średnich firm w Polsce - PolSEFF
Pracuję nad planem re-brandingu BZ WBK na Santander Bank
2012
Realizuję projekt opracowania strategii marki banku BZ WBK
Realizuję projekt opracowania strategii marketingowej dla firmy Software Mind
Łączę pasję do fotografii krajobrazowej z pomysłem na innowacyjny produkt - opracowuje aplikację Tuscany Photographer's Guide i wprowadzam ją do oferty Appstore.
2013
Przewodzę pracom nad strategią marketingową dla programów finansowania zrównoważonej energii w Maroku i Jordanie
Realizuję projekt segmentacji konsumentów wędlin oraz strategii portfela dla Dobrowolscy, wprowadzamy nowe produkty
Sukces aplikacji poświęconej Toskanii, opracowuję następne przewodniki po Wenecji i Londynie.
2014
Sukces programu PolSEFF,
EBOiR uruchamia drugą edycję
2016
Opracowuję strategię promocji programu Green Trade Facilitation.
Podróż do Kirgistanu w celu pozyskania banków do programu
2018
Wygrywam w konsorcjum z Kantar przetarg na opracowanie globalnej strategii dla marki polskiej branży meblarskiej.
Realizujemy badania w Chinach, Rumunii, Czechach, Niemczech i Wielkiej Brytanii
Opracowana przeze mnie strategia jest zaprezentowana przez ministra przedsiębiorczości i technologii na Targach Poznańskich w 2019.
2019
Zostaję doradcą marketingowym przy wdrażaniu Programu Przedsiębiorczości i Innowacji w Tadżykistanie i Kirgistanie finansowanego przez Brytyjski Departament Rozwoju Międzynarodowego
Jako rezultat mojej wieloletniej pasji do prac w drewnie, projektuję własną linię mebli biurowych z litego drewna pod marką Zendu.
Moje ręcznie wykonane meble trafiają do gabinetów prezesów kilku znanych firm w Polsce.
2021
Na zlecenie Zarządu Selena Group wyjeżdżam na kilka miesięcy do USA w celu opracowania strategii wzrostu dla spółki Selena USA.
2022
Wyjeżdżam na 6 miesięcy do Brazylii w celu opracowania strategii wzrostu dla spółki Selena Sulamericana.
2023
Opracowuję globalną strategię portfela dla klejów i uszczelniaczy.
Wprowadzam nowe standardy i narzędzia marketingowe w całej grupie
Rozpoczynam pracę nad nowym projektem opracowania strategii rozwoju dla firmy Dobrowolscy, strategią portfela marek i produktów, wprowadzamy nowe produkty na rynek
2024
Rozpoczynam pracę nad moim pierwszym kursem szkoleniowym online "Value Selling in Product Management"