top of page
Tomasz Ziółkowski biurko 4 .jpg

TAK ZACZĘŁA SIE MOJA WIELKA PODRÓŻ W ŚWIAT MARKETINGU

1992

images.png
Kończę studia na Wydziale Handlu Zagranicznego w SGH w Warszawie
Reckitt-Benckiser-logo.png
Zaczynam pracę w międzynarodowej firmie BENCKISER (dzisiaj Reckitt Benckiser) na stanowisku Assistant Brand Manager w kategorii proszków do prania
Pierwszy rok, uczę się marketingu, opracowuję analizy marketingowe i robię ich prezentacje.
Później odpowiadam za pierwsze marki: proszek Wir oraz Perła. Pod koniec zarządzam marką Bryza 

1995

tchibo_warszawa_sp_z_oo_logo.jpeg
Przyjmuję ofertę pracy od lidera rynku kawy -  Tchibo Warszawa, na stanowisku Senior Brand Managera
Poznaję marketing od strony centrali korporacyjnej - uczestniczę w licznych spotkaniach w centrali w Hamburgu 
tchibo_warszawa_sp_z_oo_logo.jpeg

1997

Otrzymuję promocję, zostaję szefem działu marketingu odpowiedzialnego za rynki Polski oraz krajów bałtyckich: Litwy, Łotwy, Estonii 
Wprowadzam markę Tchibo na rynki krajów bałtyckich
Uczestniczę w projekcie opracowania strategii wejścia na polski rynek  sklepów Tchibo
Leaf_international_logo.png

1998

Przyjmuję ofertę pracy w Leaf Poland na stanowisku Dyrektora Marketingu CEE oraz Eksportu
Wprowadzam na rynek 3 nowe marki: sezamki AHA, Chałwę Królewską i cukierki HOPS. 
Leaf_international_logo.png

1999

Przejmuję zarządzanie marką pastylek odświeżających Mynthon w regionie CEE
24 marca 1999 podczas powrotu z  podróży służbowej do Belgradu udaje mi się złapać ostatni samolot do Wiednia - z samolotu dostrzegam bombowce NATO, które właśnie rozpoczęły 78 dni bombardowań Jugosławii.

2000

Prowadzę pierwsze szkolenie dla działu marketingu grupy tytoniowej Altadis "Fundamentals of Brand Management"
carlsberg-polska_rgb.jpg

2001

Od CEO Carlsberg Polska dostaję propozycję zostania couchem dyrektora marketingu z Danii
carlsberg-polska_rgb.jpg

2002

Otrzymuję propozycje objęcia stanowiska Dyrektora Marketingu Grupy
Integruję działy marketingu czterech browarów, które weszły w skład grupy: Okocim, Kasztelan, Piast i Bosman.  
Opracowuję nową strategię portfela marek.
Realizujemy projekt segmentacji konsumentów w oparciu o "need states", re-launch'ujemy marki Carlsberg oraz Okocim.
carlsberg-polska_rgb.jpg

2003

Otrzymuję propozycje wejścia do zarządu firmy Carlsberg Polska, zostaję Wice Prezesem ds. Marketingu
Wprowadzam na rynek nową markę Harnaś, która zastąpiła Okocim niebieski oraz re-launch'uję markę Karmi z nową wizją i marketing-mix.
JESTEŚMY NAJSZYBCIEJ ROSNĄCYM 
PRODUCENTEM PIWA W POLSCE!
harnas.jpeg
karmi poema.png

2005

AM LOGO small.jpg
Odchodzę z Carlsberg Polska,
zostaję niezależnym konsultantem.
Zakładam jednocześnie Akademię Marki i startuję z autorskim programem szkoleniowym dla pracowników działów marketingu
W magazynie Media i Marketing Polska otrzymuję swoją kolumnę, w której piszę o praktycznym marketingu.
W rezultacie realizowanych szkoleń dostaję zaproszenia do realizacji marketingowych projektów strategicznych jako konsultant.
Jebon.webp
nestle.jpg
images-1.png

2006

Pracuję nad strategią marki TP, nowymi lodami Nestlé. Rozpoczynam 4-letnią współpracę z Panasonic Polska 
Zaczynam wykładać marketing na studiach International Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.
WUTBS.jpg

2007

Highest Ranked Professor.jpg

Jako pierwszy polski wykładowca w historii programu, otrzymuję wyróżnienie przyznawane przez studentów programu Executive MBA: “The Highest Ranked Professor”. 

Program realizowany był w jęz. angielskim we współpracy z London Business School, HEC School of Management in Paris and Norwegian School of Economics and Business Administration.

WUTBS.jpg
soraya_logo_2011.jpg
Unknown-1.png

2008

Pracuję nad strategią marki Soraya
Opracowuję strategię rozwoju telewizji internetowej TVP

2009

Panasonic Polska akceptuje mój pomysł na promocję nowych aparatów Lumix z wartością dodaną: filmem - szkołą fotografii i zamawia u mnie 40 tyś. płyt DVD.

Staję się producentem filmowym i produkuję w Anglii jednogodzinny film z legendą fotografii krajobrazowej Charlie Waite.

2010

wroclaw-stadion.jpg
Realizuję projekt opracowania strategii komercjalizacji nowego stadionu we Wrocławiu budowanego na EURO 2012
Źródło: www.wroclaw.pl

Promocja z filmami na DVD staje się dużym sukcesem sprzedażowym. 

Lecę do Tokio na zaproszenie centrali Panasonic.

Publikacja w Harvard Business Review Polska mojego artykułu “Marketing XXI wieku: Od konsumenta do społeczności”

Unknown-3.png
EBRD logo long BLUE crop (E).png
logo DAI Europe.jpg
images-1.jpeg
BZ WBK Santander.png

2011

Dla EBOiR w Londynie, opracowuję strategię marketingową dla programu finansowania zrównoważonej energii skierowanego do małych i średnich firm w Polsce - PolSEFF
Pracuję nad planem re-brandingu BZ WBK na Santander Bank
bz wbk.jpeg
logo-SM_png.png

2012

Realizuję projekt opracowania strategii marki banku BZ WBK
Realizuję projekt opracowania strategii marketingowej dla firmy Software Mind

Łączę pasję do fotografii krajobrazowej z pomysłem na innowacyjny produkt - opracowuje aplikację Tuscany Photographer's Guide i wprowadzam ją do oferty Appstore. 

ikonkI APP-kopia.003.jpeg

2013

EBRD logo long BLUE crop (E).png
Logo MorSEFF (2).jpg
Przewodzę pracom nad strategią marketingową dla programów finansowania zrównoważonej energii w Maroku i Jordanie
JorSEFF logo.tiff
images-2.png
Realizuję projekt segmentacji konsumentów wędlin oraz strategii portfela dla Dobrowolscy, wprowadzamy nowe produkty

Sukces aplikacji poświęconej Toskanii, opracowuję następne przewodniki po Wenecji i Londynie.  

2014

Sukces programu PolSEFF,
EBOiR uruchamia drugą edycję
logo PolSEFF2.jpg
EBRD logo long BLUE crop (E).png
EBRD logo long BLUE crop (E).png
Unknown-2.png
logo-greentfp_05.png

2016

Opracowuję strategię promocji programu Green Trade Facilitation.
Podróż do Kirgistanu w celu pozyskania banków do programu
parp_logo_20190117.png

2018

Wygrywam w konsorcjum z Kantar przetarg na opracowanie globalnej strategii dla marki polskiej branży meblarskiej.

Realizujemy badania w Chinach, Rumunii, Czechach, Niemczech i Wielkiej Brytanii

Opracowana przeze mnie strategia jest zaprezentowana przez ministra przedsiębiorczości i technologii na Targach Poznańskich w 2019.

Unknown.png
logo DAI Europe.jpg

2019

Zostaję doradcą marketingowym przy wdrażaniu Programu Przedsiębiorczości i Innowacji w Tadżykistanie i Kirgistanie finansowanego przez Brytyjski Departament Rozwoju Międzynarodowego

Jako rezultat mojej wieloletniej pasji do prac w drewnie, projektuję własną linię mebli biurowych z litego drewna pod marką Zendu.

Moje ręcznie wykonane meble trafiają do gabinetów prezesów kilku znanych firm w Polsce.

Zendu.jpg
wooden table.jpg
Logo_SELENA_R_COLOUR_Small_Full.png
logo-white.webp

2021

Na zlecenie Zarządu Selena Group wyjeżdżam na kilka miesięcy do USA w celu opracowania strategii wzrostu dla spółki Selena USA.

Zrzut ekranu 2024-11-19 o 20.07.30.png
Logo_SELENA_R_COLOUR_Small_Full.png
logo-white.webp

2022

Wyjeżdżam na 6 miesięcy do Brazylii w celu opracowania strategii wzrostu dla spółki Selena Sulamericana.

Zrzut ekranu 2024-11-19 o 20.17.10.png
Logo_SELENA_R_COLOUR_Small_Full.png
images-2.png

2023

Opracowuję globalną strategię portfela dla klejów  i uszczelniaczy.

Wprowadzam nowe standardy i narzędzia marketingowe w całej grupie

Rozpoczynam pracę nad nowym projektem opracowania strategii rozwoju dla firmy Dobrowolscy, strategią portfela marek i produktów, wprowadzamy nowe produkty na rynek

2024

Rozpoczynam pracę nad moim pierwszym kursem szkoleniowym online "Value Selling in Product Management"

bottom of page